Les: kies de juiste bronnen voor “Google Classroom”

-Welke bronnen kun je bij het uitvoeren van opdrachten in “Google Classroom” gebruiken en hoe doe je dat?

Toelichting

Er zit in Google Classroom veel geavanceerde functies, die inzetbaar zijn op de manier, zoals u het zou willen gebruiken. In deze sessie wordt in kaart gebracht, wat aansluit bij uw zienswijze over lesgeven met ICT. Adhv voorbeelden worden deze lessen voor u aangemaakt en op de meest passende manier uitgewerkt. Aan het begin van het traject kiezen we het niveau dat het beste bij uw school past om daarmee verder te gaan. Dit zijn achtereenvolgens (in oplopend niveau):

  • Substitutie: je gebruikt ICT als vervanging van een andere leertechnologie, zonder dat sprake is van een functionele verandering. Bijvoorbeeld het gebruik van Google Classroom met Google Documenten, puur om mee te schrijven.
  • Versterking (augmentation): je gebruikt Classroom als vervanging van een andere leertechnologie, maar met een functionele verbetering. Zonder ICT kun je minder leerlingen ‘aan het woord’ laten en gaat het meestal minder snel. 
  • Innovatie of verandering (modification): Classroom stelt je in staat een belangrijke taak opnieuw te vorm te geven. Een voorbeeld is kennisontwikkeling mbv. Classroom samen met bronnen uit de Drive, in plaats van een ‘traditionele’ les.
  • Transformatie of herdefinitie (redefinition): je gebruikt in Classroom nieuwe technologieën voor nieuwe leeractiviteiten, die eerder niet konden worden uitgevoerd. 

Copyright © 2017 Leervisie

Skyhighmedia